Alla inlägg under december 2009

Av Kicki - 31 december 2009 14:06

En liten kull nyfödda marsvinsbebisar. De är flera månader gamla nu, men jag tycker att just småbebisar kan få vara symbol för nya förhoppningar inför framtiden.  


Inför varje årsskifte infinner sig samma tankar och känslor tycker jag. Ett gammalt grått, trött och ganska slitet år ligger och kippar lite utsiktslöst i dammet av krossade drömmar och bittra besvikelser. Att det har lyckats hålla sig vid liv såhär länge beror förmodligen på att året dessutom har innehållit en hel del ljusglimtar och framgångar också.

 

Lika dum och naiv blir jag varje år när jag kan ana den oförstörda och ännu insiktslösa babyn till nytt år som börjar väcka sitt moderssköte. Just denna dag, i brytningen mellan död åt det gamla och födelse åt nya tag, är det ganska lätt att bli tankfull och lite mer seriös än vanligt.

 

Nu ska det minsann ske! Just detta år ska skilja sig från alla andra, och inte behöva tyna bort i ett grått och trist minne om exakt ett år. Just detta år ska möjligheterna inte få slippa undan. Just detta år ska jag äntligen känna mig tillräckligt mogen för att gå på egna fötter. Just detta år ska bli året då jag började göra mer än drömma. Typ.

 

Gott nytt år!/Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards