Alla inlägg under mars 2010

Av Kicki - 30 mars 2010 22:21

Får jag presentera gullungarna Poppys Hedda och Poppys Hercules! De är de senaste tillskotten i Poppysfamiljen :-).

Alla lunkaryor är söta som socker, men  naturligtvis är ungar sötast! Och just dessa två råkar vara exeptionellt söta!! Hedda är lilac/white och Hercules är silveragouti/white. Jag får nog konstatera att de är de bästa ungar jag fött upp hittills, och båda stannar... Jag har ju inte lyckats så vidare bra att behålla pälsarna på mina ungar, så vi får väl se hur jag lyckas med de här två, men drömma kan man ju få göra. Underbara är de hur som helst - med eller utan utställningsmeriter ;-).


Stolt uppfödare :-)/Kicki W  

Av Kicki - 28 mars 2010 17:36

Samma vy men något mindre snö. Almanackan påstår att vi har sommartid från och med idag...

Jag vill inte verka petig på något sätt, men sommarkänslan vill inte riktigt infinna sig idag faktiskt. Det är fortfarande på tok för mycket snö för att jag ska känna någon verklig våryra - trots att temperaturen i luften har stigit en hel del de senaste veckorna. Men som den ljusälskande person jag nu råkar vara så är denna dag ändå en källa till STOR glädje! Det är fantastiskt skönt att få ytterligare en timmes ljus på eftermiddagarna från och med idag! Jag kommer kanske till och med komma ut och rida nu efter jobbet ;-)....!


Eller - nu ska vi inte förivra oss.../Kicki W  

Av Kicki - 9 mars 2010 16:13

Snart ett minne blott!

Det är nästan som man inte riktigt vågar tro att det är sant! Katterna skriker, gången ner till stallet har förvandlats till livsfarlig isbana, jag tar fel på vad klockan är VARJE EFTERMIDDAG nu då det är överraskande ljust, hästarna har börjat fälla något enormt och IGÅR GICK ARABFLICKORNA UTAN TÄCKE HELA DAGEN :-)! Det är med andra ord årstidsväxling på G.

 

Våren står och skälver lite inför den digra uppgiften att utplåna kung Bores härjningar de senaste månaderna. Men igår och idag har hon burrat upp sig våldsamt, och det droppar och porlar lite varstans. Jag hoppas att snön kommer att packa sig iväg med hjälp av solens hjälp. Jag vill inte riktigt tänka på hur det blir här hemma ifall det skulle sätta igång att regna... Helt klart måste jag i så fall inhandla spikskor!! Det är förenat med viss risk för liv och lem redan som det är idag med dagsmejans hjälp. Men jag ser verkligen fram emot att jag ska kunna börja att rida i skogen igen. Som det är nu så är det fortfarande djup snö med en stenhård skare.

 

Jag ser verkligen fram emot den tid som ligger framför nu! Och det är ljuset jag i första hand då tänker på. INTE allt slask och smuts vi kommer dra in i hallen, INTE hur lerig vår sheltie förmodligen kommer att bli, och definitivt INTE hur lerigt det kommer bli i hästarnas hage... Kanske att denna återvunna energi med solens hjälp också kommer innebära att jag börjar blogga en smula mer...

 

Vi får väl helt enkelt se vad som händer ;-)/Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards