Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

På tröskeln

Av Kicki - 15 juni 2011 10:30

  Drygt en vecka kvar innan allt vänder igen... Det är en märklig känsla egentligen, att nästan varje år ligga liiiite efter den "verkliga" tiden. För både mig och de allra flesta så har ju sommaren bara precis hunnit börja. Men faktum är att efter midsommar så blir nätterna allt längre   ...

 

Hästarna går sedan några veckor på sommarbete. Ponnyn har redan antagit en yngellik skepnad med oroväckande snabbväxande mage. En hel del "måsten" där alltså att ta itu med... Gammelmannen till ponny har faktiskt flyttat sedan jag var inne här sist! Han har hamnat hos en supertrevlig familj som behövde honom. Ett ganska stort ok av dåligt samvete har på detta sätt lyfts av mina axlar! Tips får vara den han allra helst önskar vara - en sällskapshäst som blir aktiverad lite lagom då och då, och kompis till en annan ålderman. En helt igenom "win-win" situation alltså   .


Skolavslutningstider är väl alltid hektiska perioder i alla familjer kan jag tänka. I just denna familj har vi avverkat både bal och student. Nu återstår de yngstas skolavslutning i morgon samt min mors födelsedagsfirande på lördag. Efter det så inträffar något mycket märkligt... INGA AKTIVITETER står det i min kalender (om man bortser från tiden jag tillbringar på jobbet)! Inte ens midsommarafton är planerad faktiskt. Och för en lagom rund 46-åring så känns det vääääldigt skönt   ! Det betyder självfallet inte att det inte finns saker att göra... Faktum är att det skulle behövas ett försvarligt antal semestrar för att "få allt gjort". Men om jag har lärt mig något om livet såhär långt, så är det i alla fall det att det inte hjälper ett dyft att i tankarna stressa med vad som "måste" göras. Det man VILL göra, det gör man. Det andra gör man inte - och man kan vara säker på att jorden inte kommer gå under för det! Och det jag verkligen VILL göra denna sommar - är att njuta av att jag själv till största delen får bestämma vad jag ska fylla den med. Och det känns skönt att veta att maken nog vill i stort sett samma saker som jag.


Om jag nu inte skulle ids eller "hinna" skriva på ett tag igen så - GLAD SOMMAR PÅ ER!!!/Kicki

 
 
mia

mia

16 juli 2011 08:32

Halloj Kicki!
Du har rätt, handling är verkligt, som leder till något. Mysigt att läsa ditt inlägg och lyckliga er, som fann ett så bra hem, till Tips.

http://www.jonshage.bloggplatsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards