Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Framtidstro

Av Kicki - 26 augusti 2011 22:19

  Jag vet inte om jag ens VILL påstå att det har "höstat sig till". Men det är ju svårt att bortse från fakta. Denna tiden på året brukar alltid kittla mina tankar på ett alldeles särskilt vis...

 

Björkarna börjar lite försiktigt skifta till gult. Faktum är att det redan ligger en del gula björklöv på marken runt omkring. Rönnen ser lite härjad ut med sina tunga klasar med rönnbär. Och så ska vi ju inte tala om den ständigt närvarande daggen... Det torkar över huvud taget inte upp ute längre nu! Det är nog så mycket höst det kan bli i dess skälvande inledning. Och inte mig emot egentligen faktiskt. Jag gillar hösten riktigt mycket om jag ska vara ärlig. Det är det medföljande mörkret jag inte riktigt är lika förtjust i... Men det ÄR fantastiskt att hitta hela flockar med kantareller på skogspromenaderna. Det ÄR underbart att kunna ägna sig åt fysisk aktivitet modell något mer ansträngande, utan att få i det närmaste värmeslag. Det Är härligt att kunna se fram emot en ny termin och fortfarande inbilla sig att man kommer hinna med allt som man planerar in (host). Och då har jag inte ens nämt det underbara som kommer ske med alla löv framöver. Denna färgkaskad som är att vänta!! Och luften! Den kristallklara och "höga" luften som känns sprängfylld med syre och möjligheter!


I dessa grandiosa planer som jag i dagarna håller på att smida, ingår en rejäl satsning på mina vackra arabflickor. (Den som inte tycker att Wossna ovan är vacker... - tja, skaffa glasögon - hehe) Jag har fått för mig att jag kommer ut på dressyrbanorna under nästa år nämligen... Det gäller att komma igång innan solen börjar slöa till allt för mycket... Jag har ju ingen ridbana hemma jue, så det blir skogen som får bli den givna träningsbanan ett bra tag framöver. Det känns inte så aktuellt att börja krångla med att lasta mm för att åka till ridklubben - än! Men det kommer, det kommer! Och det kommer när jag tycker mig vara i form (och det gäller ju även hästarna!) nog för att få nytta av dressyrträningar igen! Och vem vet - jag kanske till och med börjar att hoppa lite smått igen...! Kanske...


Sedan ska det hinnas med att avsluta en fortbildning, fördjupning i silversmidets ädla konst (nu fick jag allt till det!), utöka mina träningspass både i intensitet och variation samt lite annat smått och gott! Och skulle jag nu få en hel massa tid över så står ett kök och väntar på att bli ommålat bland annat. Och någon gång ska jag nog försöka sova också faktiskt ;-)! Och sedan är det ju jobbet inte att förglömma!! Och denna hysteri av "att göra" - saker har abslout INGET att göra med att tre ungar flugit ur boet....!! Tror jag...


En gång mor - alltid mor!

 
 
mia

mia

30 augusti 2011 14:51

JO! Har det, att ungarna flyger ut! Energin och tid över till annat, komr som brevet på posten.
Så mycket du har på gång! Vilken nergi och lust. Härligt.
Vet du vad...funderar i banor på Angloarab. Vad tror du om det? E Kilroy? Fanns en annan fining, med livstids donation, minns inte namnet. Vet du något?
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kicki W

30 augusti 2011 23:07

Anglo gillar jag skarpt! Har själv faktiskt haft tankar på detta - att använda ett engelskt fullblod på mina arabflickor. Skulle ju med detta vilja få in både storlek och främst hoppförmåga. Men, det är ännu bara en tanke ;-)... Det finns lite få anglos i Sverige bara...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards