Direktlänk till inlägg 17 mars 2008

Kattskrik och årsmöte

Av Kicki - 17 mars 2008 09:21

Jag har haft en mycket intensiv, men rolig helg. I mina hemtrakter kom dessutom förken vår på besök och fick mig nästan tro att det skulle bli vår nu också. Vi har haft ett helt underbart väder, med värmande sol, vindstilla och kylig skugga. Precis som "det ska vara". Idag har dock kung Bore hostat till lite igen, och just nu singlar vita flingor utanför mitt kontorsfönster. Jag vill inte ha snö NU!! Hästarna har fått gå utan täcke på dagarna, och deras pälsar bara RASAR i stora sjok. Man har hästhår med sig överallt... Det är en ganska besvärlig tid när man näst intill behöver cyklop och munskydd för att kunna borsta sin häst utan att den egna munnen/ögonen sätts fullständigt igen. De små rackarna kryper dessutom in i kläderna och sitter och sticks. Men hästarna trivs :-).


I lördags var det årsmöte hemma hos mig. Visserligen är min familj relativt stor, men det var inte årsmöte i "Westerdahl family", utan i AHIS (Arabhästen I Sporten). Det blev en mycket trevlig eftermiddag och kväll som jag kommer komma ihåg länge tror jag :-). Jag hade vid ett svagt ögonblick lovat att stå för middag på kvällen, och jag har ju lite svårt att "yxa till på en höft". Ska det vara så får det också bli... Det bidde avocadosoppa till förätt, burgundisk köttgryta till huvudrätt och glass med annanas under kokostäcke till efterrätt. Jag tror inte det var någon som gick hungrig när kvällen led mot sitt slut.


Vi har dessutom blivit ofrivilliga åhörare av kattkören... Det är alltså på det viset att det är mars, och vi har katter...! Det där gnällande jamandet som skär genom märg och ben har alltså startat! I helgen var de mer skrikiga än vanligt. Flugorna har vaknat till liv också, och på söndagen var vår södergavel svart i stället för gråvit! Äckligt var ordet - bläkh!!


Söndagen ägnades åt alla hästarna på ridskolan, då det var vår tur att ha stalljouren. Det är riktigt mysigt att gå och rumstrera om själv i stallet. Visserligen är man uppbunden hela dagen, och visserligen är det emellanåt ganska tungt arbete - men det är rena terapin. Efter att sjutton hästar är mätta och nöjda och utsläppta i diverse hagar, och efter att alla spiltor är mockade så kan man känna sig ganska nöjd faktiskt ;-).


Men, jag är allt lite trött idag../Kicki

 
 
Ingen bild

Kicki

17 mars 2008 22:56

Tyvärr va delar av oss i Sälen och resten ännu längre bort, men vi var med er i tanken!
Kram

 
Ingen bild

pnila

18 mars 2008 06:59

hej fina kort ,,,,kan du maila mig på
holmbergpernilla@gmail.com

vi behöver årsmätesprata lite
pernilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards