Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Kicki - 18 maj 2008 13:44

Bloggsemester...

Det är väl vad jag får kalla mitt "frånfälle". Annars så vet ju de flesta som har barn om hur maj månad brukar te sig! Jag hävdar fortfarande att man borde frysa ner sig i maj för att sedan tinas upp lagom till midsommar ;-). Det är med andra ord NÅGONTING HELA TIDEN!!


Äldste sonen har klarat sitt körkort!

Exakt en vecka senare hade han också provat hur det känns att totalt tappa kontrollen över sitt fordon, och med bilen fylld med grabbkompisar göra naturen en närmare visit... Det fick bli en åker denna gång, och ungen hade ju mer tur än han förtjänade att det inte växte upp en rak fura i hans väg! En punktering blev resultatet.... Tja - nu vet han att man faktiskt kan tappa kontrollen även över en 4-hjulsdriven subaru!! 


Själv har jag börjat lite nedräkning.

Ett av mina vikariat tar slut nu lagom till sommaren. Det är inte så stor idé att ta sig an nya patienter med djupare problem, så det blir lite märkligt emellanåt. Jag söker med andra ord för fullt nya jobb!


Hästarna mår gott!

De har faktiskt fått vara ute på nätterna också nu den senaste veckan. Jag tycker inte det finns sååå mycket för dem att äta egentligen, men Wossna har ändå fått lite "gräsmage"... Inte bra alls om jag nu har tänkt att jag ska ut och tävla inom överskådlig tid.


Marsvinen mår gott!

De får frossa på kirskål i princip varje dag! Ännu har jag inte klurat ut exakt hur jag ska lösa "sommarlägret" för dem, men jag har nog inte tänkt att ha dem inne i marsvinshuset hela sommaren.... Jag har tre honor som sitter med hanar, men det verkar gå trögt... Jag behöver visserligen inte alls fler marsvin ;-) men det är ju liksom kärnan i avel - att det blir ungar!!


Själv mår jag nog också gott!

Fast det kan emellanåt vara lite svårt att inte låta orons korpar bygga bo i mitt huvud. Det räcker annars så gott att de flyger ovanför.... Men, sommaren hjälper ju annars till att skingra mörkare tankar :-). Jag har svårt för att vara ledsen/orolig när varje träd och buske praktiskt taget tävlar om vem som kan ståta med vackraste blomningen!! Och alla dofter!! Jag har väldigt lätt för att helt gå upp i alla "känslor" som denna naturförändring alltid för med sig. Jag tror egentligen att jag skulle ha bott i ett litet torp för mig själv och mina penslar :-). Lulla omkring lite lagom verklighetsfrånvänd och "ta in" alla intryck och förmedla dem på lämligt artistiskt vis. Vem vet - en dag kanske jag hamnar där! 


Jag har fortfarande bloggsemester...;-)/Kicki 

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards