Alla inlägg den 22 april 2011

Av Kicki - 22 april 2011 17:50

Jag har fått ett nytt kontor... Det är verkligen välbehövligt! Större delen av dagen har gått till att rota bland dammiga pärmar och högar av hemliga papper (=man vet alltså inte vad det är förrän man börjar rota...).

 

Maken har sitt skrivbord mitt emot numera, men vi har våra kontorsplatser i vår gamla drängstuga numera - så nu ska det väl ÄNTLIGEN bli ordning och reda på (mig) mina papper..!! Välbehövligt, men ACK så svårt det är att hålla på enbart med att organisera... Det är jag tydligen urusel på! Speciellt när datorn står lockande nära och inte är tillstymmelse till att vara snuvig ens   ....


Maken spelade in grabbarna under sin spelning med vår antika videokamera. Men, bild och ljud fastnade. Detta har alltså min bättre hälft hållit på att knacka ner i sin dator samtidigt som jag bläddrar och nyser (damm!). Och då bara MÅSTE man ju tillslut sätta sig vid sin dator, klicka upp Youtube och ägna sig åt musik en liten stund... Här är första klippet!




Här kommer andra klippet:


Mer kommer....

/Kicki



Av Kicki - 22 april 2011 11:19

  Så det kan gå... Två dagars (eller en och en halv än så länge..) ledighet har resulterat i att jag har lagt in kort från kamerans minneskort till datorn. Och vad kan man säga? Minnet är URUSELT! Det är nästan pinsamt att jag lyckats glömma helt och hållet att jag gav mig ut för snart 2 månader sedan och fotograferade en klippvägg som då var täckt med en häftig isformation. Och att jag har lyckats glömma att maken tog kort på AHIS årsmöte... Jag kanske ska bli orolig - eller snarare min omgivning   ...

 

SOM jag låg och kröp i en smutsig snöhög, och SOM jag hade planerat för att "få till" kort på is. Och SÅ FORT det gick att glömma bort att jag över huvud taget tog korten! Det är nästan väl skrämmande! Men, jag kanske inte lägger ovidkommande saker på hårddisken, och mitt arbetsminne är numera ganska liet. Fast å andra sidan så innebar faktiskt detta en mycket glad överaskning! Jag kunde nästan tycka att vissa av korten blev lite häftiga   .


Min "stora" dator har varit krasslig på sistone, så jag har använt mig av min lilla minilaptop. Ungarna är inte nådiga i sina kommentarer när jag sitter med denna dvärgdator i knät, och mannen tycker nog att den får allt för mycket uppmärksamhet också... (host). Och faktum är kanske att det inte går med blixtens hastighet att jobba med den! Men, den är smidig, och jag är ju faktiskt ledig..! Och trots allt så fungerar det ju att lägga in foton och redigera - även om datorn ibland behöver stanna upp och tänka läääänge.


Det är ju lite pinsamt faktiskt, men jag tog med mig kameran på AHIS årsmöte i mars för att föreviga detta. Det gjorde jag även förra årsmötet, och kom plötsligt ihåg att jag inte gjort något av dessa korten - heller... Jag tog med blandade känslor över ordförandeskapet från Göran Eriksson i samband med årets årsmöte, vilket maken alltså förevigade. Det är inte ofta ni kommer få SE mig på denna blogg, men här blir ett av de sällsynta tillfällena:

 


Trevlig helg!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards